من و کودک | سایت آموزشی

بهترین حرف های گفته شدۀ والدین به کودکان

1397/10/6 16:38
نویسنده : من و کودک
218 بازدید
اشتراک گذاری

به فرزندت بگو 

بهترین حرف های گفته شدۀ والدین به کودکان

 


به فرزندت بگو دوستت دارم
بگو حالت چطوره؟
به فرزندت بگو آدم خوبی هستی
بگو توان انجام کاری را که می خواهی داری
به فرزندت بگو خیلی خوشحالم که تو فرزند من هستی
بگو فوق العاده ای
به فرزندت بگو حرف نداری
بگوبهت تبریک می گویم، استحقاقش را داشتی
به فرزندت بگو آیندۀ درخشانی داری، خیالم از بابت آینده راحت است.
بگو خوشگلی
به فرزندت بگو وجودت خیلی چیزها را برای خانواده به ارمغان آورده
در زمینۀ … بی نظیری
به فرزندت بگو واقعاً همین طور که هستی دوستت دارم
نظر تو در این مورد چیست؟ یا تو چه فکر می کنی؟
به فرزندت بگو برایت احترام قائل هستم
نسبت به بعضی بزرگترها که می شناسم، مسئولیت پذیرتر هستی.
به خاطر مصمم بودنت و شخصیت بی نظیرت به هرچه بخواهی می رسی.

به فرزندت بگو کار بزرگی انجام داده ای، بهت افتخار می کنم.
مطمئن هستم که می شود روی تو حساب کرد.
از همان لحظه ای که متولد شدی، من و پدرت دوستت داشتیم و همیشه هم دوستت خواهیم داشت.
به فرزندت بگو انسان قابل و با شعوری هستی
هوش سرشاری داری
– تو را باور دارم
– از با تو بودن لذت می برم
– … ویژگی ات را تحسین می کنم.
– تلاش فراوانت نتیجه داد
– از تو ممنون هستم
– خدا مرا دوست دارد که تو را به من داده
قدرانی حقیقی و صادقانۀ والدین، بدون برنامه و بدون تلاش برای تغییر رفتار کودک یا کنترل او ارائه می شود. نظرات بزرگترهایی که افراد مهم زندگی کودک محسوب می شوند، بخشی از نظام اعتقادی او شده و باعث شناخت کودک از خودش می شود و تاثیر بسزایی در نحوۀ رشد او دارد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)